Çevre ve Orman Bakanlýðý Meteoroloji Genel Müdürlüðü Meteoroloji Genel Müdürlüðü Yardım Add to favorites
TÜMAS SSS(Sık Sorulan Sorular)

1. Mevcut tümas kullanıcı adı ve şifreleri ile sisteme girişi yapılamamaktadır.

Tümas kullanıcı adı ve şifreleri ile sisteme üye olmalısınız.

2. Kayıt ekranında tüm bilgileri doğru girdiğim halde şu mesajı alıyorum :
Bilgileriniz http://www.nvi.gov.tr adresinden doğrulanamadı. Ne yapmalıyım?

Kullandığınız web browser(tarayıcınız) Türkçe olmadığından bilgileriniz doğrulanamaz,
Türkçe web browser'ı olan bir bilgisayardan üye olunuz yada TUMAS sayfasını
açtıktan sonra Sağ Üst tarafta bulunan "Türkçe" linkini
tıklayarak sayfayı Türkçeleştirmeniz gerekmektedir. Bunların dışında kimlik
bilgilerinizi nvi.gov.tr deki gibi tam doğrulukla girmeniz gerekiyor.

3.Nasıl veri talebinde bulunabilirim?

Sisteme giriş yaparak veri talebi başlığından veri tabanını tıklayarak adımları takip edebilirsiniz.

4.Şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

E-Posta adresinizi girip, Şifremi Unuttum linkine tıklayın. Şifreniz mail adresinize gelecektir.

5. Siparişimin verileri eksik olarak geldi.

Sistem yapmış olduğunuz siparişe göre Veritabanında bulunan verileri size gönderir.
Veritabanında olmayan veriler size zaten gönderilemez.
Ve sadece aldığınız kadar verinin ücretini ödemiş olursunuz.

6.Şifremi doğru yazdığım halde sisteme giriş yapamıyorum?

a. Yanlış şifre giriyor olabilirsiniz.
b. Şifre verirken geçersiz özel karakterler kullanmış olabilirsiniz.
c. Büyük-küçük harflere dikkat ediniz.

7.Veriler ücretlimi?

8.1.2002 tarih ve 4736 sayılı Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Ürettikleri Mal ve Hizmet Tarifeleri ile
Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ile Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliği
doğrultusunda Meteorolojik veriler ücretlendirilmektedir.
Ancak tüm resmi kurum/kuruluşlar ve üniversite temsilcileri sisteme kurumsal e-posta adresiyle üye olacaklar
ve bilgi taleplerinin kurumları adına yapıldığını resmi yazı ile Genel Müdürlüğümüze
bildirmeleri halinde ücretsiz olarak veri alabileceklerdir.
Ayrıca okullarından resmi yazı gönderen, üye olmuş öğrenciler de ücretsiz olarak veri alabileceklerdir.

8. Siparişim hâlâ elime ulaşmadı. Ne yapmalıyım?

a. Yaptığınız siparişi "Sipariş Sepetinde" henüz onaylamamış olabilirsiniz.
b. Siparişinizin ücretini ödememiş olabilirsiniz.
c. Ödemenizle ilgili bilgi Genel Müdürlüğümüzün Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğüne ulaşmamış olabilir.
Kurumsal üye iseniz Kurumunuzdan, yaptığınız sipariş/siparişler ile ilgili resmi yazı henüz Genel Müdürlüğümüze ulaşmamış olabilir.
d. Veri talebinizi "Posta" yoluyla istemiş iseniz, postadan kaynaklanan gecikme olabilir.
e. Veri talebinizi "Online" olarak istemiş iseniz, siparişiniz ile ilgili bilgi mailinize gönderilecektir.
Mail sunucunuzla ilgili bir problem olabilir.

9.Hangi zaman dilimine ait verilere ulaşabilirim?

Tüm Veri Kaynakları için bir önceki ayın verileri kontrolden geçtikten ve eksiklikler tamamlandıktan
sonra bir sonraki ayın genel olarak 20-25 'inden sonra veritabanına eklenmektedir.
Bulunduğunuz ayın bir önceki hariç bütün veriler sistemde bulunmaktadır.

10. Öğrenciyim kimlik fotokopisi yeterli mi?

Öğrenci olduğunuza ve istediğiniz bilgiye dair belgeyi öğrenim gördüğünüz okuldan(üniversite, lise, ilköğretim okulu)
alacağınız resmi bir yazıyı getirmeniz halinde bilgileri ücretsiz alabilirsiniz.
Aksi halde bilgiler ücretlidir.

11. Aktivasyon kodu gelmediğinden giriş yapamıyoruz?

Üye Olurken Mail adresinizi yanlış girmiş olabilirsiniz,
Veya Mail Sunucularınız gelen mailleri engelliyor olabilir, sistem yöneticinizle görüşünüz.

12. Üyelik ücretli mi?

Sisteme gerçek, tüzel herkes üye olabilir, ekrandan üye girişi kısmından ilgili yerleri doldurarak üye olabilirsiniz,
üyelikte herhangi bir ücret ödemiyorsunuz.
Veriler ücrete tabi; sistem ücreti sizin talepleriniz doğrultusunda gelen veriye göre ücretlendiriyor.

13. "Evrak Bekleniyor" diyor ne yapmalıyım?

Kurumunuzdan, yaptığınız sipariş/siparişler ile ilgili resmi yazı henüz Genel Müdürlüğümüze ulaşmamıştır.

14. "Veri bulunamadı" diyor ne yapmalıyım?

İstediğiniz Meteorolojik veri Veritabanımızda mevcut değil. Veya "Veri Kaynağı"nı doğru seçilmemiş olabilir.
Küçük Klima istasyonlarının veri serisi çoğu zaman sürekli değildir.
Veri sürekliliği açısından Büyük Klima İstasyonlarından seçim yapılması daha uygun olmaktadır.
Ancak Büyük Klima İstasyonlarının Sinop-Antalya hattı batısında kalanlarında, Klima ölçümü 01.01.2007 tarihi itibariyle durdurulmuştur.
Bu bölge de kalan istasyonlar için belirtilen tarihten sonraki dönem için Otomatik Ölçüm İstasyon bilgileri kullanılmaktadır.
Siparişinizi kontrol edin ve yeniden oluşturun.

15. Ücretsiz on-line veri sağlanmasında izlememiz gereken yol nedir?

Tüm resmi kurum/kuruluşlar ve üniversite temsilcileri sisteme kurumsal e-posta adresiyle üye olacaklar
ve bilgi taleplerinin kurumları adına yapıldığını resmi yazı ile Genel Müdürlüğümüze
bildirmeleri halinde ücretsiz olarak veri alabileceklerdir.
Ayrıca okullarından resmi yazı gönderen, üye olmuş öğrenciler de ücretsiz olarak veri alabileceklerdir.

16. Üyelik şartları ve ücretini öğrenebilir miyiz?

Üyelik için herhangi bir şart bulunmamaktadır, TC kimlik no'su ve herhangi bir e-mail adresi olan herkes üye olabilir.
Sistem isteyeceğiniz verinin büyüklüğüne göre ücretlendirme yapmaktadır.

17. İstediğimiz her yerin verisine ulaşabiliyor muyuz?

İstediğiniz yerde meteoroloji istasyonu varsa ve ölçüm yapılmışsa/yapılıyorsa verisine ulaşabilirsiniz.

18. Ödediğim ücretin faturasına nasıl elde edebilirim?

Üyelik esnasında "Fatura Bilgileri" doğru bir şekilde doldurmuş iseniz
Genel Müdürlüğümüz Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü tarafından "Fatura Adresi"nize Fatura posta ile gönderilecektir.

19. Kurumsal üyeliklerde her defasında bir resmi yazı göndermemiz gerekecek mi?

Kurumunuzdan, yaptığınız her sipariş için veya bir resmi yazıda bütün sipariş numaraları olacak şekilde resmi yazı göndermeniz gerekmektedir.

20. Abonelik sistemi var mı?

Belirli bir ücret karşılığı yıllık üyelik (Abonelik) sistemi bulunmamaktadır.

21. Yaptığım siparişin ücreti ile ilgili sistemden bir bilgi gelmedi. Ne yapmalıyım?

Yaptığınız siparişi "Sipariş Sepetinde" henüz onaylamamışsınız.
Bu nedenle ücreti göremiyorsunuz. Siparişinizi onayladığınızda sepetinizde tutarı da göreceksiniz.

22. Ücretlendirme nasıl yapılmakta?

Sistem isteyeceğiniz verinin büyüklüğüne göre veritabanı satır sayısına göre ücretlendirme yapmaktadır.

Havale / EFT yapılacak:

HESABIN İSMİ : Meteoroloji Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Bankomat Hesabı
BANKA ADI VE ŞUBESİ : Türkiye Vakıflar Bankası Keçiören Şubesi / Ankara
ŞUBE KODU : 283
İBAN NO : TR07 00015 00158 0072 9405 9540

Dekontun açıklama kısmına Sipariş Numarası: xxxxx (buraya sipariş numarasını yazınız) olacak şekilde doldurmanız gerekmektedir.

Dekontun Fakslanacağı Meteoroloji Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü Fax Numarası : 0 312 359 75 69
Meteoroloji Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü ilgili Birim Telefon Numarası : 0 312 302 20 89
Meteoroloji Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü Fatura Servisi Telefon Numarası : 0 312 302 21 14

İLETİŞİM ADRESİ :
Meteoroloji Genel Müdürlüğü
Kütükçü Alibey Cad. No:4
Keçiören/ANKARA

Tlf : 0 312 302 2701 - 2705 - 2706
Faks : 0 312 361 2382 (Veri Kontrol ve İstatistik Şube Müdürlüğü)
        0 312 360 2551 (Gelen Evrak Birimi)